متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

  • 1400/02/07
  • - تعداد بازدید: 7
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بستری 2651 بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان های فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تا امروز پنجم اردیبهشت، از افزایش روزافزون آمارهای ابتلا، بستری و جانباختگان کرونا در استان خبر داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تا امروز پنجم اردیبهشت، از افزایش روزافزون آمارهای ابتلا، بستری و جانباختگان کرونا در استان خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، 811 هزار و 831 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، 233 هزار و 380 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، 91 هزار و 702 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 12 هزار و 905 بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، 246 هزار و 285 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز دو هزار و 651 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، 365 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

دکتر همتی در ادامه با اعلام جان باختن 38 هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و 890 اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی 216 هزار و 97 نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

دکتر همتی در ادامه گزارش امروز به برخی داده های آماری در زمینه کرونا در فارس اشاره کرد و گفت: موارد ابتلا به کووید19 در استان فارس را 49 درصد مردان و 51 درصد بانوان تشکیل می دهند؛ این در حالیست که در گروه جانباختگان، 52 درصد را مردان و 48 درصد را بانوان تشکیل می دهند.

30 تا 60 ساله؛ بیشترین گروه مبتلایان به کرونا در فارس

او بیشتر موارد ابتلا در استان در سال جاری را افراد بین 30 تا 60 سال اعلام کرد و افزود: همچنین میانگین سنی مبتلایان 39 سال و میانگین سنی فوت ناشی از کرونا نیز در فارس، در حال حاضر 70 سال است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه آمارها نشان می دهد سن مبتلایان و جانباختگان ناشی از کرونا در فارس، نسبت به سال گذشته کاهش یافته، یادآور شد: میانگین سنی بیشتر مبتلایان در سال گذشته 45 تا 46 سال و میانگین سنی فوت ناشی از کرونا در مدت مشابه، 75 سال گزارش شده است.

او از مردم خواست تا با رعایت اصول بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و پرهیز از حضور در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی، مجموعه سلامت را در کنترل موج چهارم این اپیدمی یاری رسانند./103

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,اخبار کرونا ویروس
  • کد خبری : 40453
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید