متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

26 تیر 1403

  • 1401/05/09
  • - تعداد بازدید: 18
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

به کارگیری کارشناسان تغذیه در طرح «تحول نظام سلامت»، از دستاوردهای بزرگ این طرح بود

به کارگیری کارشناسان تغذیه در طرح «تحول نظام سلامت»، از دستاوردهای بزرگ این طرح بود

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست کارشناسان تغذیه شبکه‌های بهداشت و درمان استان فارس، به کارگیری کارشناسان تغذیه در اجرای طرح تحول نظام سلامت را از دستاوردهای قابل توجه این طرح برشمرد.
 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «زهرا عبداللهی» با حضور در نشست کارشناسان تغذیه شبکه های بهداشت و درمان استان فارس، با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت از سال 1393، به کارگیری کارشناسان تغذیه در این طرح را در سلامت تغذیه کشور بسیار با اهمیت برشمرد.

او ادامه داد: مطالعات و گزارش های جهانی نشان می دهد در بیماری های غیرواگیر، به عنوان مهمترین عوامل مرگ و میر در دنیا، تغذیه عامل خطر اصلی است.

دکتر عبداللهی با بیان اهمیت فعالیت کارشناسان تغذیه در امر پیشگیری از ابتلا به بیماری ها، این مهم را از اولویت های اصلی گروه بهبود تغذیه در کاهش بار بیماری های غیرواگیر جامعه عنوان کرد.

او با اشاره به نقش مشاوره های گسترده کارشناسان تغذیه در کاهش آلام جامعه طی دوران همه گیری کووید 19، نقش آنان را در بررسی مشکلات تغذیه ای سطح جامعه و اجرای مداخلات جامعه محور، بسیار تاثیرگذار خواند.

نقش تاثیرگذار کارشناسان تغذیه در پیشگیری از بیماری ها

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست گفت: به دلیل درگیری همه جانبه حوزه بهداشت در همه گیری کرونا، روند ارتقای شاخص های سلامت با کندی همراه بود که با بهبود نسبی شرایط، باید ضمن پایش کارشناسانه وضعیت شاخص های بهداشتی، مداخلات لازم صورت گیرد.

 

دکتر «عباس رضائیان زاده» بهبود تغذیه جامعه را یکی از اولویت های اصلی معاونت بهداشت دانشگاه عنوان کرد و گفت: بهبود تغذیه در تمام سطوح پیشگیری و درمانی حوزه سلامت تاثیرگذار است، اما در حوزه پیشگیری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تاکید بر اهمیت تلاش کارشناسان تغذیه در انجام وظایف محوله، اجرای مداخلات جامعه محور را نیازمند پیگیری های مستمر در این زمینه دانست.

دکتر «پریسا ترابی» معاون دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت و «مریم مشلول» کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، دیگر همراهان دکتر «زهرا عبداللهی» مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در این نشست بودند./ا.کشاورزی

پایان خبر
  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 64349
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید