متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

26 تیر 1403

  • 1401/11/30
  • - تعداد بازدید: 40
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تاکید معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و واکسیناسیون دانش آموزان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره اهداف مشترک دانشگاه و اداره کل آموزش و پرورش استان در حفظ و ارتقای سلامت دانش آموزان، بر اهمیت واکسیناسیون و گسترش رعایت شیوه نامه های بهداشتی تاکید کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره اهداف مشترک دانشگاه و اداره کل آموزش و پرورش استان در حفظ و ارتقای سلامت دانش آموزان، بر اهمیت واکسیناسیون و گسترش رعایت شیوه نامه های بهداشتی تاکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عباس رضاییان زاده» گفت: تامین، حفظ و ارتقای سلامت دانش آموزان و ترویج فرهنگ خودمراقبتی به عنوان یکی از برنامه های ملی طرح تحول سلامت، از اهداف مشترک دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش استان فارس است و برنامه ریزی، اجرا، پایش و ارزشیابی این مهم از تعهدات مشترک هر دو دستگاه محسوب می شود.

او افزود: با شروع سال تحصیلی جدید و احتمال بروز بیماری های حاد تنفسی با اولویت کرونا، رعایت شیوه نامه های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی، پیش بینی تهویه مناسب و واکسیناسیون و دیگر شیوه نامه های مورد تاکید با هدف حفظ و ارتقای سلامت دانش آموزان به اداره کل آموزش و پرورش ارسال شد.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: در شرایط کنونی به مشارکت پیش از پیش دانش آموزان و معلمان در رعایت شیوه نامه های بهداشتی در تمام مدارس نیاز مبرم احساس می شود و مدارس لازم استمطابق با شیوه نامه ستاد ملی مقابله با کرونا شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند که انتظار می رود این امر از سوی ناظران آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی به صورت مستمر پایش و رصد شود.  

او با بیان اینکه ناظران سلامت دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از چک لیست ابلاغی  وزارت بهداشت با تاکید بر واکسیناسیون و پاسخ سریع به احتمال اپیدمی یا طغیان بیماری در مدارس بر این مهم نظارت می کنند، ادامه داد: با شناسایی و اعلام نواقص بهداشتی به ادارات آموزش و پرورش مناطق، نواحی و شهرستان ها برای رفع موارد، پیگیری ویژه صورت می گیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن تاکید بر اهمیت آموزش در حوزه سلامت، بیان داشت: ارائه آموزش های لازم به مدیران مدارس و کارکنان در راستای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا نیز به صورت مستمر انجام می شود.

او گفت: آگاه سازی به کمک برگزاری نشست های توجیهی ویژه دانش آموزان و کارکنان مدارس و تولید رسانه های آموزشی که در راستای ارتقا و ترویج سطح بهداشت فردی و بهبود محیط مدارس و توانمند سازی دانش آموزان و اولیاء مدارس، در دستور کار معاونت بهداشت دانشگاه قرار دارد.

دکتر رضائیان زاده ابراز امیدواری کرد با ایفای نقش موثر خانواده ها و معلمان و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، شاهد ارتقای سلامت نوجوانان و مدارس و کنترل بیماری ها باشیم./ ابوذرکشاورزی

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,اخبار کرونا ویروس
  • کد خبری : 74558
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید