متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

26 تیر 1403

  • 1400/07/14
  • - تعداد بازدید: 22
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تاکید معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر لزوم بررسی هفتگی شاخص های بهداشتی فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست شورای مدیران معاونت بهداشت دانشگاه، بر لزوم بررسی هفتگی شاخص های بهداشتی استان با هدف تصمیم گیری به موقع تاکید کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست شورای مدیران معاونت بهداشت دانشگاه، بر لزوم بررسی هفتگی شاخص های بهداشتی استان با هدف تصمیم گیری به موقع تاکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» در جمع اعضای شورای مدیران معاونت بهداشت دانشگاه گفت: با توجه به بحران کرونا و تاثیر آن بر تمام جنبه های زندگی، توجه به شاخص های بهداشتی از اهمیت بالاتری برخوردار است.

او با اعلام اینکه در حال حاضر، سامانه «سیب»، مرجع اطلاعات خدمات ارائه شده در حوزه بهداشت است، افزود: ثبت خدمات ارائه شده در این سامانه باید از اولویت های اصلی در تمام سطوح ارائه خدمت باشد.

 

دکتر همتی تامین هزینه تجهیزات و نیروی انسانی موردنیاز در بحران کرونا را بسیار سنگین خواند و جلب مشارکت های برون بخشی را در این موضوع بسیار حیاتی دانست.

معاون بهداشت دانشگاه در جمع اعضای این شورا با تقدیر از خیرین، صاحبان صنایع و دستگاه های اجرایی استان که تاکنون به حوزه سلامت دانشگاه، کمک های مادی و معنوی داشته اند، از اختصاص پاداش مالی به شبکه های بهداشت و درمانی که در این مسیر موفق عمل کنند خبر داد.

او بر اهمیت توجه ویژه به شاخص های بهداشتی تاکید کرد و گفت: با توجه به بحران کرونا و تاثیر آن بر جنبه های مختلف زندگی، توجه به شاخص های بهداشتی، مقایسه اهداف برنامه ریزی شده با وضع کنونی و مقایسه عملکرد شبکه های بهداشت و درمان استان، نیاز به رصد دقیق شاخص ها در بخش‌ های مختلف دارد.

 

این مقام مسوول در دانشگاه بر اهمیت رعایت کامل زنجیره سرما در واکسیناسیون کرونا تاکید کرد و از طرح این موضوع در ستاد مدیریت کرونا و پیش بینی اعتبار موردنیاز در این زمینه خبر داد.

او ارزیابی هفتگی تمامی شاخص های بهداشتی و مداخله های لازم در شاخص هایی که به دلیل بحران کرونا از اهداف تعیین شده فاصله دارند را در دستور کار اعضای این ستاد قرار داد.

بررسی سرعت بخشیدن روند اجرای واکسیناسیون کروناویروس در مناطق روستایی و تعیین راهکارهای لازم با استفاده از ظرفیت بهورزان و برنامه های دهگردشی تیم سلامت، از دیگر محورهای مورد تاکید معاون بهداشت دانشگاه در این نشست بود.

 

او انتصاب دکتر «فریبا مرادی» به عنوان مدیرگروه بیماری های واگیر و غیرواگیر و دکتر «ماندانا مؤیدفرد» را به عنوان رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز را تبریک گفت و برای آنان آرزوی موفقیت کرد. 

 
 

در این نشست که در راستای بررسی شاخص های کلان بهداشتی استان و ارائه راهکارهای عملی در این زمینه برگزار شد، پس از تبادل نظر اعضای نشست شورای مدیران معاونت بهداشت دانشگاه، از همکاران فعال در طرح پیمایش ملی عوامل خطر بیماری های غیرواگیر در ایران (STEPs) نیز تقدیر شد./ا.کشاورزی

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,اخبار کرونا ویروس
  • کد خبری : 48286
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید