متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

  • 1399/05/19
  • - تعداد بازدید: 20
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
پیام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت هفته جهانی شیر مادر؛

سیاره ای سالم؛ با حمایت از تغذیه با شیر مادر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ارسال پیام و تبریک هفته جهانی شیر مادر، شعار امسال این هفته را «سیاره ای سالم؛ با حمایت از تغذیه با شیر مادر» عنوان کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ارسال پیام و تبریک هفته جهانی شیر مادر، شعار امسال این هفته را «سیاره ای  سالم؛ با حمایت از تغذیه با شیر مادر» عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در متن پیام دکتر «عبدالرسول همتی» آمده است:

از آغاز بشریت، شیر مادر به عنوان اکسیری بی نظیر و بدون جانشین برای تغذیه شیرخواران در جهان شناخته شده که علاوه بر سلامت کودک در سلامت مادران نیز نقش مهمی دارد. آغوش گرم و پرمحبت و تغذیه با شیر مادر، نخستین گامی است که مادر برای مراقبت از کودک و بنا نهادن اساس تندرستی و رشد و تکامل جسمی، روانی و عاطفی او بر می دارد و این، حق مادر و کودک است.

هفته جهانی تغذیه با شیر مادر، فرصتی برای بسیج اطلاع رسانی و ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه و آحاد مردم در زمینه تغذیه شیرخواران با شیر مادر است. 

در همراهی با شعار جهانی هفته ترویج تغذیه با شیر مادر به عنوان «سیاره ای  سالم؛ با حمایت از تغذیه با شیر مادر» با توجه به اینکه مزایای زیست محیطی  تغذیه با شیر مادر در طول سال های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته، شعار سال جاری فرصتی برای پرداختن به این مهم را  فراهم می کند.

با وجود  همه گیری COVID- 19  که نظام سلامت و زندگی اجتماعی مردم را در اغلب کشورهای جهان و به ویژه بخش های مختلف کشور ما درگیر کرده و سلامت کره زمین و ساکنان آن را به مخاطره انداخته، لازم است از این جنبه نیز به شعار امسال پرداخته شود.

با توجه به محدودیت های اجتماعی در دوران کرونا، استفاده از فضای مجازی نظیر وبینارهای آموزشی، برگزاری پویش ها در فضاهای مجازی و سامانه های پیامکی و اطلاع رسانی  جهت آگاه سازی عموم، استفاده از ظرفیت های شهرداری و فرهنگسراها، جلب همکاری صدا و سیما، جلب مشارکت و هماهنگی مقامات استان، سازمان محیط زیست و دیگر سازمان ها و نهادها برای استفاده از ظرفیت های اطلاع رسانی موجود با رویکرد حفظ محیط زیست توصیه می شود.

در این هفته در تمامی مراکز ارائه خدمات بهداشتی اعم از مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت، پایگاه پزشک خانواده در شهر و روستا با تمامی ظرفیت های موجود در راستای اطلاع رسانی و آموزش اهمیت ترویج تغذیه با شیر مادر اقدام خواهد شد.

تلاش مشاوران شیر مادر در کاهش تجویز شیر مصنوعی و تداوم مصرف شیر مادر در دو سال اول زندگی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به همت گروه سلامت کودکان معاونت بهداشت و شبکه های و درمان بسیار ستودنی است.

انشاء الله با همت و تلاش در زمینه حساس سازی و فرهنگ سازی اندیشه ها در راستای ترویج تغذیه کودکان این مرز و بوم به بالندگی کشور در زمینه حفظ محیط زیست و سلامت روحی و روانی آینده فرزندانمان تلاش افزون خواهیم داشت.  

 

دکتر عبدالرسول همتی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,مناسبت های بهداشتی
  • کد خبری : 27388
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید