متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

  • 1399/03/21
  • - تعداد بازدید: 5
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

شناسایی 201 مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان فارس و افزایش مبتلایان به 6970 نفر/ روند افزایشی مبتلایان در استان و امکان برقراری محدودیت های جدید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی 201 مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی 201 مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از 104 هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است.

او افزود: از دو هزار و 351 نمونه ارسالی به آزمایشگاه های تخصصی کووید19 استان در 24 ساعت گذشته، 201 مورد مثبت شناسایی شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به 6 هزار و 970 رسیده است.

این مقام مسوول در دانشگاه ادامه داد: از 201 مورد جدید در استان، شیراز 123 مورد؛ مرودشت 18 مورد؛ داراب 9 مورد؛ کازرون 3 مورد؛ ممسنی 2 مورد، کوه چنار، رستم، زرقان و خرامه هر کدام یک مورد را شامل می شود و مابقی موارد مربوط به دیگر دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: متاسفانه یک نفر در 24 ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داد که با این یک مورد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به 116 نفر رسیده است.

دکتر همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز 6 هزار و 9 نفر اعلام کرد.

او ادامه داد: هم اکنون 209 بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش های عمومی و 23 بیمار مبتلا به کووید19 در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

معاون بهداشت با تاکید بر اینکه روند شیوع کروناویروس در استان نه تنها در مسیر کاهش نیست، بلکه روند افزایشی را طی می کند، به مردم استان فارس هشدار داد: در صورت بی توجهی به پروتکل های بهداشتی و افزایش موارد جدید در استان، محدودیت های جدید برقرار می شود.

دکتر همتی یادآور شد: وضعیت کروناویروس در استان در مسیر افزایش مبتلایان است و این امر موارد مرگ و میر در افراد در معرض خطر مانند سالمندان، بیماران مبتلا به سرطان، دارای نقض سیستم ایمنی، مبتلایان به فشارخون و دیابت را بالا می برد، بنابراین لازم است مردم با استفاده از ماسک در هنگام خروج از خانه، پرهیز از ترددهای غیرضرور، شست و شوی مرتب دست، دوری از تجمعات از ابتلا به بیماری کووید19 پیشگیری کنند./105

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,اخبار کرونا ویروس
  • کد خبری : 25092
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید