متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

  • 1400/02/15
  • - تعداد بازدید: 13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مردم بیش از پیش، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند!

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، حضور در فضاهای سربسته، خطر انتقال به کرونا را به شدت افزایش می دهد و استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی دست کم یک و نیم متر در چنین فضاهایی الزامی است.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، حضور در فضاهای سربسته، خطر انتقال به کرونا را به شدت افزایش می دهد و استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی دست کم یک و نیم متر در چنین فضاهایی الزامی است.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: همانطور که بارها اعلام شده است، میان کاهش عمل به توصیه ‌های بهداشتی و افزایش موارد بستری و به دنبال آن افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا، رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد.

او افزود: با وجود هشدارهای متعدد مسوولان استانی و دانشگاهی، به دنبال عادی انگاری شرایط بیماری و کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، شاهد وقوع خیز سنگین چهارم بیماری شدیم و خانواده های بسیاری، گرفتار عوارض و مصایب آن شدند.

دکتر همتی با تاکید بر اینکه نباید فراموش کنیم که برگزاری هرگونه مهمانی و دورهمی خانوادگی حتی برای مدت زمان کوتاه نیز می تواند سبب انتقال کروناویروس شود، اضافه کرد: حضور در فضاهای سربسته، خطر انتقال به کرونا را به شدت افزایش می دهد و استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی دست کم یک و نیم متر در چنین فضاهایی الزامی است.

این مقام مسوول در دانشگاه، شرکت در هر نوع مهمانی و دورهمی، اعم از مراسم های جشن، ترحیم، عیادت و مهمانی را یکی از عوامل اصلی ادامه چرخه انتقال ویروس در جامعه برشمرد و هشدار داد: در حال حاضر اغلب موارد انتقال به کرونا در منازل صورت می گیرد.

دکتر همتی با بیان این مطلب که فضای سر بسته و فاقد تهویه مناسب، خطر ابتلا به کووید 19 را به شدت افزایش می دهد، تاکید کرد: در صورت اجبار به حضور در فضاهای سربسته لازم است علاوه بر استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی دست کم یک و نیم متر نیز رعایت شود.

معاون بهداشت دانشگاه با اعلام اینکه دریافت واکسن کرونا به معنی بی نیاز بودن به رعایت پروتکل های بهداشتی نیست، یادآور شد: در صورت مشاهده علایم کرونا تا زمان دریافت نتیجه آزمایش، ساکنان منزل باید از ماسک استفاده کنند./ا.کشاورزی

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,اخبار کرونا ویروس
  • کد خبری : 40920
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید