متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

  • 1399/07/22
  • - تعداد بازدید: 8
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به همت معاونت بهداشت دانشگاه افتتاح شد؛

نخستین مرکز بهداشت کارگری زندانیان جنوب کشور در مجتمع حرفه آموزی و کار درمانی شیراز (زندان پیربنو)

به گفته رییس گروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هدف از راه اندازی مراکز بهداشت کار تامین سلامت و بهداشت جسمی و روانی کارگران است.

به گفته رییس گروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هدف از راه اندازی مراکز بهداشت کار تامین سلامت و بهداشت جسمی و روانی کارگران است.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهندس «زهرا مومنی» گفت: مراکز بهداشت کار با هدف تامین سلامت و بهداشت جسمی و روانی کارگران و همچنین ارتقای سطح پیشگیری از حوادث و بیماری های ناشی از کار و حفاظت کارگران از مخاطراتی که سلامت جسمی و روانی آنان را تهدید می کند، تاسیس می شود.

او افزود: مراکز بهداشت کار، مراکزی هستند که در محل کار یا در نزدیکی آن تشکیل شده و فعالیت عمده و اساسی آنها، امور بهداشتی و پیشگیری بیماری و حوادث ناشی از کار است.

مهندس مومنی اعلام کرد: نخستین مرکز بهداشت کارگری زندان های استان فارس در محل مجتمع حرفه آموزی و کار درمانی شیراز در نزدیک مجتمع کارگاهی زندانیان شیراز با حضور مسوولان و کارشناسان سازمان زندان های کشور، بنیاد تعاون زندانیان و واحد بهداشت حرفه ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتتاح شد.

 

او ادامه داد: پس از افتتاح نخستین مرکز بهداشت کار کارگری زندانیان جنوب کشور، کمیته مشترک ایمنی و بهداشت حرفه ای زندانیان استان با حضور نمایندگان کشوری و استانی اداره کل زندان ها و بنیاد تعاون زندانیان و واحد بهداشت حرفه ای معاونت بهداشت دانشگاه نیز برگزار شد.

 

رییس گروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه اضافه کرد: در این نشست، وضعیت اجرایی پروتکل های بهداشتی مرکز سلامت محیط و کار و راهکارهای بازگشت به کار شاغلان مشکوک، ناقل یا مبتلا به بیماری کووید 19 و گروه های در معرض خطر و اصول توزیع وسایل حفاظت فردی در زندان های استان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. 

او یادآور شد: این مرکز دومین مرکز بهداشت کارگری و طب کار زندان های کشور در راستای ارتقای سلامت زندانیان و پیشگیری از بیماری ها و حوادث شغلی است که با حضور دکتر «مختاری» رئیس گروه درمان سازمان زندان ها و مهندس «جلالی» رئیس گروه سلامت سازمان زندان ها در مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی شیراز افتتاح و راه اندازی شده است.

 

مهندس مومنی در پایان توضیح داد: این مرکز دارای بخش های مختلفی نظیر اتاق پزشک، ادیومتری، اسپیرومتری، اپتومتری، بایگانی و نوار قلب است که برای ارایه تمامی خدمات ایمنی، بهداشت حرفه ای، طب کار و سالم سازی محیط کار زندانیان شاغل و حفظ و صیانت از نیروی کار به بهره برداری رسیده است./ا.کشاورزی

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 30902
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید