متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

  • 1399/07/28
  • - تعداد بازدید: 8
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

نظارت شبانه روزی بر دریافت واکسن آنفلوآنزا در گروه های هدف

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تمامی تلاش مدیران و کارکنان دانشگاه بر این موضوع متمرکز شده تا واکسن آنفلوانزا به موقع و پیش از فصل سرما در اختیار گروه های هدف قرار گیرد.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تمامی تلاش مدیران و کارکنان دانشگاه بر این موضوع متمرکز شده تا واکسن آنفلوانزا به موقع و پیش از فصل سرما در اختیار گروه های هدف قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» اظهار کرد: تاکید وزارت بهداشت بر این نکته است که واکسن آنفولانزا برای گروه های پرخطر است و دریافت آن برای همه اعضای جامعه لازم نیست.

 

او با بیان این مطلب که تجویز واکسن آنفلوانزا هیچ ارتباطی با ایمنی در برابر ویروس کرونا (کووید19) ندارد، گفت: گروه های پرخطر مشمول دریافت واکسن، کادر بهداشتی درمانی خط مقدم، تمامی بانوان باردار با اولویت بانوان باردار پرخطر، مبتلایان به بیماری های خاص، افرادی که به علت بعضی بیماری های خاص تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند، ساکنان سرای سالمندان، جانبازان بالای 50 درصد و همچنین همه جانبازان شیمیایی، افراد پرخطر حاضر در زندان ها، مبتلایان به عفونت HIV و بعضی بیماری های خاص دیگر هستند.

دکتر همتی ادامه داد: تمامی افراد یاد شده با هماهنگی سازمان های مربوطه، فراخوان و به صورت رایگان واکسینه می شوند و نیاز به مراجعه حضوری مشمولان به دانشگاه نیست.

او افزود: با توجه به حساسیت مدیران دانشگاه در مصرف واکسن های توزیع شده، تنها برای گروه های هدف تعریف شده، کارشناسان معاونت بهداشت دانشگاه از ابتدای توزیع واکسن آنفلوانزا در شهرستان ها، نسبت به نظارت بر روند توزیع و تزریق این واکسن، اقدام کرده اند.

معاون بهداشت دانشگاه توضیح داد: تاکنون برای نظارت بر این موضوع از شهرستان های استهبان، نی ریز، رستم، ممسنی، فیروزآباد، قیروکارزین، آباده، اقلید، مرودشت، زرقان، داراب، کازرون، کوه چنار و زرین دشت بازدید شده و برنامه ریزی لازم برای بازدید دیگر شهرستان ها با حضور کارشناسان معاونت بهداشت دانشگاه نیز انجام شده است./ا.کشاورزی

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,اخبار کرونا ویروس
  • کد خبری : 31180
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید