متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

  • 1400/02/25
  • - تعداد بازدید: 11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

وضعیت وخیم 281 بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش های مراقبت های ویژه استان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از وخیم بودن وضعیت دویست و هشتاد و یک بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش های ICU بیمارستان های استان خبر داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از وخیم بودن وضعیت دویست و هشتاد و یک بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش های ICU بیمارستان های استان خبر داد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را هزار و 743 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، 281 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

این مقام مسوول در دانشگاه اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، 871 هزار و 744 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، 253 هزار و 236 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، 99 هزار و 336 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 14 هزار و 475 بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، 267 هزار و 711 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

او همچنین از بهبودی 242 هزار و 842 نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

دکتر همتی با بیان اینکه 17 هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون جان خود را از دست دادند، مجموع جان باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و 347 نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: بیاییم با بیشتر جدی گرفتن دستورات بهداشتی در برابر کروناویروس مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها و پرهیز از ترددهای غیرضرر و دورهمی های خانوادگی ، از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنیم./105

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,اخبار کرونا ویروس
  • کد خبری : 41369
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید