متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

  • 1400/02/12
  • - تعداد بازدید: 12
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

وضعیت وخیم 338 بیمار کووید19 در بخش های ICU بیمارستان های فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تا امروز یازدهم اردیبهشت، وضعیت 338 بیمار را وخیم اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تا امروز یازدهم اردیبهشت، وضعیت 338 بیمار را وخیم اعلام کرد.
 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، 835 هزار و 405 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، 241 هزار و 594 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، 94 هزار و 598 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 13 هزار و 483 بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، 255 هزار و 77 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز دو هزار و 123 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، 338 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

دکتر همتی در ادامه با اعلام جان باختن 17 هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و چهل اعلام کرد.

او همچنین از بهبودی 228 هزار و 525 نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

تاکید معاون بهداشت در رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه در شب های قدر

معاون بهداشت دانشگاه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران در ایام ماه مبارک رمضان و سلامتی برای مدافعان سلامت از مردم خواست تا پروتکل های بهداشتی را به ویژه در شب های قدر رعایت کرده و استفاده مداوم از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی از دیگران و پرهیز از حضور در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی و ایام لیالی قدر را فراموش نکنند.

دکتر همتی با این هشدار که در فارس، چهار شهرستان در وضعیت فوق حاد، 10 شهرستان در وضعیت قرمز، 21 شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند، توصیه کرد تا مراسم شب های قدر را به صورت مجازی در خانه و با استفاده از برنامه های تلویزیونی برگزار کرده و در غیر این صورت، در فضای باز با رعایت فاصله فیزیکی دست کم یک و نیم متر و با استفاده مداوم از ماسک برگزار شود؛ همچنین از خوردن و توزیع مواد خوراکی و نذورات در این آئین ها خودداری کنند./103

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,اخبار کرونا ویروس
  • کد خبری : 40754
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید