متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

  • 1399/02/14
  • - تعداد بازدید: 12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پایش عملکرد شبکه های بهداشت و درمان فارس از ابتدای همه گیری کروناویروس

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پس از اعلام اپیدمی کروناویروس، کمیته پایش و نظارت معاونت بهداشت تشکیل و برای بازدید از شبکه های بهداشت و درمان استان و واحدهای تابعه برنامه ریزی شد.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پس از اعلام اپیدمی کروناویروس، کمیته پایش و نظارت معاونت بهداشت تشکیل و برای بازدید از شبکه های بهداشت و درمان استان و واحدهای تابعه برنامه ریزی شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: در تمامی شبکه های بهداشت و درمان استان نیز کمیته نظارت با شرح وظایف ابلاغ شده تشکیل و در حال فعالیت هستند.

او مراحل پایش و نظارت عملکرد شبکه ها را شامل خودارزیابی از سوی شبکه ها با چک لیست تدوین شده و ارسال آن به معاونت بهداشت برای پیگیری و رفع فوری مشکلات درج شده و بازدید از مرکز بهداشت شهرستان، مراکز 16 ساعته منتخب، پایش عملکرد تیم واکنش سریع و تیم غربالگری مبادی ورودی شهرها، پایگاه سلامت، پایگاه پزشک خانواده و خانه بهداشت و تیم های مراقب و رابطان بیمارستان ها از سوی ناظران معاونت بهداشت دانشگاه عنوان کرد .

معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: چک لیست های نظارت متناسب با سطح بازدید، با توجه به دستور العمل ها، شرح وظایف و انتظارات از شبکه ها و مراکز تابعه و طی 10 جلسه هماهنگی و برنامه ریزی از سوی کمیته پایش و نظارت معاونت تدوین و پس از چهار مرحله بازنگری و تایید نهایی، ابلاغ شد.

به گفته این مقام مسوول در دانشگاه، چک لیست ها شامل پایش عملکرد مرکز بهداشت شهرستان، پایش عملکرد مراکز 16 ساعته منتخب، پایش عملکرد خانه بهداشت و پایگاه سلامت، پایش عملکرد پزشک خانواده، پایش عملکرد تیم غربالگری مبادی ورودی شهر ها، پایش عملکرد تیم واکنش سریع و پایش اجرای فاصله گذاری هوشمند است.

معاون بهداشت دانشگاه گفت: تا دهم اردیبهشت در مجموع 159 بازدید در روزهای تعطیل و غیر تعطیل به همت تیم های کارشناسی معاونت بهداشت انجام شد و بازخورد چک لیست های تکمیل شده، به مرکز بهداشت شهرستان ارائه شده و تا رفع مشکلات موجود، پیگیری های لازم از سوی ناظران انجام شده است./105

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,اخبار کرونا ویروس
  • کد خبری : 23632
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید