متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

  • 1399/02/30
  • - تعداد بازدید: 24
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
30 اردیبهشت

پیام معاون بهداشت دانشگاه به مناسبت سالروز ابلاغ سیاست های کلی جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ارسال پیامی، سی ام اردیبهشت سالروز ابلاغ سیاست های کلی جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری و آغاز هفته جمعیت را تبریک گفت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ارسال پیامی، سی ام اردیبهشت سالروز ابلاغ سیاست های کلی جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری و آغاز هفته جمعیت را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در متن پیام دکتر «عبدالرسول همتی» آمده است:

در سال 1393، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، 30 اردیبهشت مصادف با روز ابلاغ سیاست های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری به عنوان روز ملی جمعیت در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است. در این تاریخ، مقام معظم رهبری با تاکید بر برنامه ریزی های جامع برای رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور متناسب با سیاست های افزایش جمعیت، سیاست ‌های کلی جمعیت را ابلاغ و در دستور کار تمامی دستگاه های ذیربط قرار دادند.

اینجانب ضمن گرامیداشت فرا رسیدن پنجمین سالگرد ابلاغ سیاست های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری، فرصت را مغتنم شمرده و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، یادآور می شوم: «جامعه اسلامی، بدون بهره مندی کشور از نهاد خانواده سالم، سرزنده و با نشاط، اصلا امکان پیشرفت ندارد».

خانواده، واحد بنیادی و سنگ بنای جامعه اسلامی است و تحکیم بنیان خانواده به جز تاکید بر آموزش های هنگام ازدواج به منظور افزایش دانش و مهارت زوج های در آستانه ازدواج در برقراری روابط عاطفی، اجتماعی و زناشویی امکان پذیر نخواهد بود.

کاهش میانگین فاصله زمانی بین ازدواج و فرزند اول، کاهش تک فرزندی و کاهش میانگین فاصله زمانی بین فرزندان از راه های دستیابی خانواده ها به تعداد فرزند دلخواه است و می بایست به این مهم توجه کنیم که کاهش فرزندآوری در طول زمان، موجب کاهش نسل جوان به عنوان نیروی پویای جامعه شده و این امر پیر شدن جمعیت را به دنبال دارد. لذا فضای جوانی و شادابی جامعه کمتر و چرخه تولید و اقتصاد کشور دچار رکود خواهد شد.

امید است خدمات برنامه باروری سالم و جمعیت و اقدامات موثر مدیریت سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت در راستای فرهنگ سازی جمعیت؛ راهبردهای پیشگیری از ناباروری، اطلاع رسانی جهت ارتقای آگاهی، نگرش و عملکرد جامعه در زمینه عوامل مستعد کننده ناباروری و شناسایی زوج های مشکوک به ناباروری و ارجاع این افراد به سطوح تخصصی درمان ناباروری منجر به دستیابی به اهداف سیاست های ابلاغی جمعیت گردد.

 

دکتر عبدالرسول همتی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

 

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,مناسبت های بهداشتی
  • کد خبری : 24336
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید