متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

  • 1400/02/11
  • - تعداد بازدید: 27
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پیام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با انتشار پیامی، فرا رسیدن هشتم اردیبهشت، روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای را گرامی داشت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با انتشار پیامی، فرا رسیدن هشتم اردیبهشت، روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای را گرامی داشت.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در متن پیام دکتر «عبدالرسول همتی» آمده است:

سازمان جهانی کار (ILO) به رسم سال های گذشته، 28 آوریل را با نام «روز جهانی ایمنی و سلامت کار» نامگذاری کرده که شعار جهانی برای روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای در سال جاری را با عنوان «پیش بینی، آمادگی و پاسخگویی به بحران ها؛ هم اکنون برای افزایش تاب آوری در نظام های ایمنی و بهداشت حرفه ای سرمایه گذاری نماییم» تعیین نموده است.

بی شک، تعیین این شعار وابستگی بسیاری به همه گیری کووید 19 دارد.

از زمان ظهور بحران جهانی کووید 19 در اوایل سال 2020 میلادی، این پاندمی تأثیرات عمیقی در همه جا داشته است. همه گیری اغلب همه جنبه های دنیای کار را از خطر انتقال ویروس در محیط های کار تا خطرات ایمنی و بهداشت شغلی، تحت تأثیر قرار داده است.

شیوه های جدید کار کردن، مانند اتکای گسترده به کار از راه دور، فرصت های بسیاری را برای کارگران فراهم کرده، اما این شیوه کار کردن همچنین خطرات بالقوه ای از جمله خطرات روانی – اجتماعی را به همراه داشته است.

امیدواریم تمامی نهادهای مرتبط، در کنار هم بتوانند با توجه به شعار امسال و به کار بستن استراتژی های لازم، در ارتقای کمی و کیفی حفظ و تامین سلامت شاغلان تلاش نموده و نسبت به تأمین محیط کار ایمن و سالم از طریق مشارکت های اجتماعی (دولت، کار فرمایان و کارگران) و همچنین شناسایی قابلیت های بالقوه سلامت و توسعه اقدامات پیشگیرانه، افزایش تاب آوری سیستم های ایمنی و بهداشت حرفه ای در برابر بحران ها، اهتمام نمایند.

اینجانب وظیفه خود می دانم ضمن تبریک فرا رسیدن هشتم اردیبهشت، روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای، از تلاش های شبانه روزی مهندسان بهداشت حرفه ای، پزشکان طب کار و دیگر دست اندکاران این عرصه، تقدیر و تشکر نمایم و از خداوند منان، صحت، سلامتی و توفیق روزافزون این عزیزان را مسالت دارم.

دکتر عبدالرسول همتی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز

و رئیس مرکز بهداشت استان فارس


  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,مناسبت های بهداشتی
  • کد خبری : 40647
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید