متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

  • 1400/02/11
  • - تعداد بازدید: 25
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پیام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت روز جهانی روانشناس

تقدیر از تلاش های اثربخش کارشناسان سلامت روان در کاهش آلام انسان ها

تقدیر از تلاش های اثربخش کارشناسان سلامت روان در کاهش آلام انسان ها

معاون بهداشت دانشگاه در پیامی به مناسبت روز جهانی روانشناس، این روز را فرصتی دانست تا از تلاش های اثربخش کارشناسان سلامت روان در کاهش رنج و حل مشکلات انسان ها، تقدیر شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در متن پیام دکتر «عبدالرسول همتی» آمده است:

نهم اردیبهشت روز روانشناس و مشاور فرصتی است تا تلاش های اثربخش کارشناسان سلامت روان در کاهش رنج و حل مشکلات انسان ها، ارج نهاده شود و علم روانشناسی بهتر معرفی و شناخته شود.

طی یک سال اخیر، جهان با معضلی عالمگیر مواجه شده است که به تعبیری چالش‌ برانگیزترین مشکل سلامتی در قرن حاضر محسوب می‌شود.

شواهد گویای این امر است که ویروس کرونا به صورت غیرمستقیم، تاثیر بسزایی بر ابعاد مختلف زندگی و سلامت روان انسان‌ ها داشته و رفتارهای سلامت، سبک زندگی روزمره افراد را تحت تاثیر قرار داده است.

اکنون در این فضا بیش از پیش نیاز به ارتقای سلامت روان انسان ها جلوه گر شده است تا با ارائه آموزش‌های لازم در زمینه خودمراقبتی حوزه سلامت روان ضمن رعایت فاصله ‌گذاری فیزیکی و هوشمند و استفاده از تکنیک‌ های فناوری اطلاعات و استفاده از فرصت‌ های ارتباط مجازی، بتوانیم نقش مؤثری در راستای اهداف سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد ایفا نماییم.

در این مقطع زمانی، سهم روانشناسان، مشاوران و سایر متخصصان حوزه سلامت روان، بسیار کلیدی و حساس خواهد بود. همت ستودنی این عزیزان همواره و به ویژه در ایام درگیری مردم عزیزمان با بیماری کویید 19 جهادی سرشار از حس ناب انسان دوستی است و بی شک ما مدیون جانفشانی کارشناسان سلامت روان در مراکز خدمات جامع سلامت و عرصه جامعه هستیم.

پر واضح است که تلاش کارشناسان سلامت روان در حوزه سلامت روان استان فارس نیز، از دیدگان خداوند منان به دور نخواهد ماند و خیری ابدی به دنبال دارد.

اینجانب ضمن تبریک روز جهانی روانشناس و مشاوره به تمامی همکاران گرانقدر و فعالان حوزه سلامت روان، امیدوارم در شرایط بحرانی کووید19، این عزیزان در راستای رسالت حرفه ای خود و در تبدیل این تهدید به فرصتی برای تجلی همبستگی ملی و انسجام بیشتر جامعه گام بردارند.

دکتر عبدالرسول همتی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز

و رئیس مرکز بهداشت استان فارس

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,مناسبت های بهداشتی
  • کد خبری : 40646
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید