متن استاتیک شماره 63 موجود نیست

27 تیر 1403

  • 1400/02/15
  • - تعداد بازدید: 28
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پیام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت روز جهانی ماما

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با ارسال پیامی روز جهانی ماما را تبریک گفت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با ارسال پیامی روز جهانی ماما را تبریک گفت.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در متن پیام دکتر «عبدالرسول همتی» آمده است:

اینجانب روز جهانی ماما را به همه ماماهای پرتوان که با علم و مهارت خود در ارتقای سلامت جامعه، به ویژه مادران باردار و نوزادان کشور تلاش می کنند، صمیمانه تبریک می گویم.

بی شک، تولد موهبتی الهی است و این دستان ماماست که می تواند این امانت را با توان تخصصی و تعهد خود به آغوش خانواده برساند.

ماما نه فقط در زمان تولد، بلکه از قبل از بارداری تا پس از زایمان، به عنوان مراقب، مشاور و همراه، همواره در کنار مادر است و به او آرامش و آگاهی می دهد.

شعار امسال روز جهانی ماما «بهبود شاخص ها با سرمایه گذاری بر روی ماما» است و این شعار نشانگر این است که تمامی خدمات در حوزه سلامت باروری، در چارچوب علم و توان مامایی می گنجد. ماما وظیفه تامین سلامت از زمان قبل از تولد تا کودکی را به عهده داشته و در زمان نوجوانی نیز با تاکید خاص بر سلامت دختران و پس از آن طی دوره جوانی، با ارائه خدمات در جهت حفظ سلامت جسمی افراد از جمله پیشگیری از بیماری های مقاربتی نقش دارد.

تامین و ارتقای سلامت در زمان بارداری و طی دوران یائسگی نیز از نقش های خاص و بی بدیل هر ماماست.

ماماها در دوران مقابله همگانی با همه گیری بحران کرونا نیز با جانفشانی، دوشادوش پزشکان و پرستاران، خدمات منحصر به فردی را ارائه داده اند.

آنان در مراکز خدمات سلامت شهری و روستایی در طرح غربالگری کرونا، مشاوره تلفنی مادران، مراقبت از مادران به ویژه مادران پرخطر، ارائه خدمات فعال به خانواده ها از جمله خانواده‌ های دارای فرد مبتلا یا مشکوک به کرونا، همچنین پیگیری موارد مشکوک به بیماری، نقش بسیار فعال داشته اند.

تمامی کارشناسان مامایی با همدلی و تلاش مضاعف در مراکز منتخب بیماری کووید 19 نیز حضور داشته و ارجاع بیماران نیازمند به درمان ‌های تکمیلی، پیگیری بیماران بستری و ترخیص شده از بیمارستان و دیگر بخش‌ ها از دیگر خدماتی است که از سوی این عزیزان ارائه می‌شود.

ماماها با حضور داوطلبانه در این خط مقدم مبارزه با بیماری کووید19 در راستای ارتقای سلامت جمعیت های هدف در تمامی گروه های سنی یاری رسانده اند و با نهایت تاثر جامعه علمی و دانشگاهی، تاکنون چندین نفر از این عزیزان را از دست داده ایم.

با ورود به چهارمین مرحله اوج گیری بیماری کووید 19 در کشور و استان فارس، بی شک با تلاش و همت تمامی کارکنان حوزه بهداشت و درمان از جمله نیروهای خدوم ماما، همچنین احساس مسوولیت همیشگی مردم و یاری حق تعالی در شکست این بیماری منحوس، سربلند خواهیم بود.

دکتر عبدالرسول همتی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز

و رئیس مرکز بهداشت استان

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها,مناسبت های بهداشتی,اخبار کرونا ویروس
  • کد خبری : 40918
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید